TOP 5 webdesign hiba, amit kerülj el 2021-ben

Top 5 webdesign hiba:

Minden vállalkozásnak van weboldala. Ha te vállalkozó vagy és neked nincs, akkor minden bizonnyal rossz úton jársz.

A weboldal célja, hogy a érdeklődőt fizető vásárlóvá konvertálja. Ha egy honlap nem képes ezt hatékonyan elvégezni, akkor az oldal nem több, mint egy rakás elégetett pénz.

Mikor valaki a weboldaladra kattint, 2 dolgot szeretne minél hamarabb megtudni:

1, Megbízható a vállalkozás?
2, Nekem szól a termék / szolgáltatás?

Ahhoz, hogy erre a két kérdésre választ kapjanak, a tartalmat és a megjelenést úgy kell kialakítanod, hogy figyelembe veszed a vásárlóid döntéshozatali szempontjait. Nem a tiédet, nem az üzlettársadét, hanem a vásárlódét.

A következőkben összegyűjtöttük azt a TOP 5 webdesign hibát, amit 2021-ben érdemes volna elfelejteni.

Mi is az a top 5 webdesign hiba:

1, Nem reszponziv webdesign

Már korábban is mondtuk, de megismételjük: a weboldalakat mobilra kell optimalizálni. Soha korábban nem volt ennyire fontos, hogy egy vállalkozás rendelkezzen mobilon és tableten is használható honlappal, mint most, a mobilfelhasználók számának rohamos növekedésekor.

Cégek, akik nem optimalizálják az oldalukat mobilra és tabletre, azt a benyomást kelthetik, hogy csak azért készítettek honlapot, hogy legyen egy.
Ha a közönséged ezt megérzi, akkor az veszélybe sodorhatja az online jelenléted.

Ja, bocsi, kutatások már ki is derítették, hogy még ha tetszik is egy márka, a felhasználók 50%-a ritkán fogja használni a weboldalát, ha az nem mobilbarát.

2, Optimalizálatlan képek

Egy másik gyakori hiba – amit rengeteg vállalkozás elkövet- , hogy a képeket tömörítés nélkül, az eredeti felbontásban tölti fel az oldalra. Amit valószínűleg nem tudnak, hogy a hatalmas méretű képek negatívan befolyásolják a honlap betöltési sebességét. Ennek eredménye egy magas visszafordulási aránytól és kevés konverziótól szenvedő weboldal lesz.

2018 Júliusa óta a Google már az oldalsebességet is figyelembe veszi a keresési találatokban való rangsoroláskor. A lassú oldalsebesség mellett optimalizálatlan képeket is tartalmazó weboldalak nehezen megtalálhatóak, ami igencsak megnehezíti az érdeklődők és konverziók generálását.

Ellenőrizd a weboldalad a Google saját weboldal teljesítmény mérő eszközével. A használat során betekintést nyersz a weboldalad teljesítményébe, és meg tudod tenni a szükséges lépéseket a javítása érdekében.

3, Dinamikus főoldal bannerek

Dinamikus főoldal bannerek

Ha egy dolog van amitől úgy kell óvakodnod mint a pestistől, akkor ez az.

Biztos veled is megesett már, hogy megnyitottál egy oldalt, és mire stabilizáltad a szemeidet, hogy elolvasd a vállalkozás ajánlatát, – hopp – már el is tűnt…

Kutatók számos tesztet végeztek, és bebizonyították, hogy az automatikusan váltakozó bannerek zavarják a felhasználókat:

  • A tételek láthatósága csökken, mivel felváltva kell a képernyőn lenniük.
  • A mozgás miatt a felhasználók automatikusan reklámnak ítélik, így nagy eséllyel figyelmen kívül hagyják.
  • Egyszerűen bosszantja a felhasználókat, hogy elveszítik az irányítást a weboldal felett, mert a dolgok maguktól mozognak.
  • Az alacsonyabb műveltségű embereknek nincs elég idejük elolvasni az információkat mielőtt eltűnnek.

Ha ezek nem elég meggyőző érvek, akkor nem tudom mi lenne az.

4, Gyenge tartalom

Sok vállalkozás máig figyelmen kívül hagyja az optimalizált tartalom fontosságát. Egy webdesign akkor jó, ha az oldalon minden igazodik az online megtekintéshez. A szöveg olvashatósága a legfontosabb, viszont a képek optimalizálása sem elhanyagolható, mert nagyban függ tőle az oldal sebessége.

Ha optimalizálatlan tartalmat töltesz fel az oldaladra, akkor annak egy lassú, alacsony rangsorolású weboldal lesz az eredménye, plusz a felhasználók sem fognak ragaszkodni a tartalom elolvasásához.

Az egyedi, értékes tartalom nagyobb szerethetőséget kölcsönöz a márkádnak, és lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy könnyebben azonosulni tudjanak vele.

5, Nincs CTA (Call to Action)

Potenciális vásárlókat irányítottál a weboldaladra. Most nem hagyhatod őket magukra, útmutatásra van szükségük. Semmi értelme nincs a vonzó weboldaladnak, ha nem az értékesítési folyamatodat szolgálja.

A cselekvésre ösztönző gombok felhívják magukra a figyelmet, és kulcsfontosságú szerepük van a konverziók növelésének szempontjából.

Kristálytisztán meg kell mondanod a látogatódnak, hogy mi fog történni, ha a gombra kattint.

Pl.:

  • Kérj időpontot
  • Töltsd le az ingyenes PDF-et
  • Kérj visszahívást
  • Töltsd le a 20%-os kuponod

Még jobb, ha E/1-ben szerepel, így a látogátó még inkább elkötelezett lesz, hogy a gombra kattintson, viszont kerüld az agresszív, parancsoló szövegezést.

Top 5 webdesign hiba tanulsága:

Ezek alapján nyilvánvaló, hogy a webdesign határozza meg, hogy a felhasználók elolvassák-e a tartalmad, kapcsolatba lépnek-e veled, vagy megvásárolják-e a terméked / szolgáltatásod.

Ahhoz, hogy a látogatók ne hagyják gyorsabban ott az oldalad, mint ahogy az betöltődne, az oldal kialakítását az ő igényeik alapján kell elkészítened.

A fenti top 5 webdesign hiba jelentősen csökkenti az oldalad felhasználói élményét, és megöli a konverziódat.
Mérd fel a weboldalad, és tedd jobbá a velünk.

Tetszett a cikk? Oszd meg Facebookon:

Megosztás itt: facebook
Facebook

Hasznos volt számodra? Iratkozz fel, hogy elsőként értesülj az új cikkekről, hasznos infókról:

Hasznos volt számodra? Iratkozz fel, hogy elsőként értesülj az új cikkekről, trükkökről, hasznos infókról:

Vélemény, hozzászólás?

growthbox-veszprém-logo-dark

Veszprém • Hungary

2021 © Minden jog fenntartva | A weboldalon szereplő minden szöveges és képi információ a Growthbox tulajdona.