Google Cégprofil 2022 – Mi ez és miért olyan fontos?

growthbox logo

Mi az a Google Cégprofil? (korábbi név: Google Cégem)

Ahogy a nevéből sejteni lehet, a Google Cégprofil a Google egyik ingyenes eszköze, melynek segítségével létrehozhatod és listázhatod a vállalkozásod profilját a Google keresések helyi találatai közt.

Helyi keresési találatok

Miért fontos a Google Cégem használata?

A vállalkozásprofil használata kulcsfontosságú. Segít kapcsolatot teremteni a célközönségeddel azáltal, hogy hasznos információkat biztosít a potenciális vásárlóidnak a vállalkozásodról.

Miért érdemes a Google Cégem szolgáltatást igénybe venni?

1, A Google Cégprofil segít, hogy új ügyfeleket szerezhess

Az elmúlt néhány évben a helyi keresések mennyisége az 5-szörösére növekedett.

Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a közelükben keresnek vállalkozásokat, legyen szó éttermekről, boltokról vagy szórakoztató szolgáltatásokról.

Kereséshez a Google-t használják. Helyi keresések esetében (kulcsszó: szolgáltatás + város) a fizetett hirdetések után a Google szinte minden esetben helyi profilokat jelenít meg elsőként, ezért annyira fontos egy profil létrehozása és karbantartása.

2, A szolgáltatás használata ingyenes

Mivel a vállalkozásprofil regisztráció teljesen ingyenes, így annak használata elengedhetetlen minden vállalkozás számára.

Sok más eszközzel ellentétben a Google Cégem nem freemium üzleti modellben működik, így Neked is ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésedre, mint a versenytársaidnak.

A Google Cégem nulla pénzügyi befektetéssel minden vállalkozás számára elérhető, ráadásul már ma regisztrálhatsz és élvezheted az előnyeit.

3, A Google Cégprofil a lokális keresőoptimalizálás sarokköve

Minden bizonnyal te is szeretnéd biztosítani magad, hogy a weboldalad ne vesszen el a találatok hosszú listájában. Minél inkább látható vagy Google-ön, annál nagyobb az esélye, hogy felfigyelnek a vállalkozásodra a szolgáltatásod után kutató felhasználók.

Ahhoz, hogy maximalizálni tudd a helyezésedet a találatok között, – ami több kattintást, hívást és látogatást eredményezhet – folyamatosan optimalizálnod kell a Google Cégem profilodat.

A Google előnyben részesíti azokat a profilokat, amelyek naprakészek, és teljes képet osztanak meg a vállalkozásukról, beleértve a vállalkozás helyszínét, nyitva tartását, és a nyújtott szolgáltatásokat. Ahhoz, hogy a Google és a felhasználók szemében naprakész maradhass, frissítened kell a nyitva tartási információkat ünnepnapok esetében, és válaszolnod kell a felhasználói véleményekre.

Ezen kívül a Google Cégem lehetőséget biztosít arra, hogy képeket ossz meg a vállalkozásodról, illetve bejegyzéseket hozz létre az aktuális újdonságokról, hírekről.

Hogyan hozz létre Google Cégprofilt?

Google Cégprofilt ide kattintva tudsz létrehozni.

1, A kezdő oldalon kattints a Kezelés gombra:

Kezdőoldal

2, Add meg az e-mail címedet, amin keresztül használni szeretnéd a Google Cégem fiókot.

Érdemes olyan e-mail címet megadni, amit gyakran használsz, így biztosan nem maradsz le egyetlen üzenetről, vagy új vásárlői visszajelzésről sem.

google cégprofil email cím
Regisztrációhoz használt e-mail cím

3, A Google küldeni fog egy megerősítő kódot, ahhoz, hogy megerősítsd a személyazonosságod.

Kövesd a leírtakat, és a telefonos segítségével hitelesítsd magad.

Személyazonosság igazolása

4, Add meg a vállalkozásod nevét.

A Google irányelvei szerint a vállalkozásod nevét ugyanúgy kell megadnod, ahogy az a weboldalon, vagy a fizikai üzletedben szerepel. Sokan használnak kulcsszavakat a vállalkozásuk nevében, ezért némi hátrány érhet a keresési megjelenésekben, ha te nem használsz kulcsszavakat.
Kulcsszavak használata a vállalkozásnévben szembe megy a Google szabályzatával, és akár a profilod felfüggesztésével is járhat.

Ennek tudatában dönts!

Vállalkozás neve

5, Vállalkozás kategória kiválasztása

A vállalkozásod kategóriájának megválasztása a legkritikusabb pont. Ettől függ, hogy megjelenik-e a cégprofilod a releváns keresésekre, vagy sem. Próbáld meg minél pontosabban kiválasztani, hogy fedje a céged tevékenységét.

Az elsődleges kategória a leginkább mérvadó.

Például, ha kutyakozmetika a fő szolgáltatásod, de mellette kutyasétáltatást is vállalsz, akkor a kategóriáknak valahogy így kell kinézniük:

  • Elsődleges: Állatkozmetikus
  • Másodlagos: Kutyasétáltató

Ha nem vagy biztos benne, hogy milyen kategóriát válassz, ezen az oldalon megtalálod a létező összes Google Cégem kategóriát.

google cégprofil - kategória

6, Szolgáltatás helye

A vállalkozásod szolgáltatási helyének megadáskor két lehetőség közül választhatsz.

google cégprofil - vállalkozás helye
Szolgáltatási hely megadása

Ha rendelkezel olyan hellyel, ahol az ügyfelek személyesen is felkereshetnek (iroda, üzlet, stb.), akkor válaszd az Igen lehetőséget.

Ezt követően meg kell adnod a pontos címedet, ahol az ügyfeleid felkereshetnek, és a címednek megfelelően kerül listázásra a profilod a keresési eredmények közt. A releváns kulcsszavakra keresőknek a legjobb, és legközelebbi profilok fognak megjelenni elsőként.

Ha a vállalkozásodban nincs személyes ügyfélfogadás (online munkát végzel, helyszíni munkát végzel -pl.: duguláselhárítás), akkor válaszd a Nem lehetőséget.

Ebben az esetben egy területet kell megadnod, melyet a szolgáltatásoddal lefedsz.

Ha például Veszprém megyében vállalsz tetőfedést, akkor egyszerűen add meg a lefedett területeknél Veszprém megyét.

Így a profilod az összes Veszprém megyei keresésre megjelenhet.

7, Kapcsolatfelvételi adatok megadása

Itt tudod megadni a kapcsolatfelvételi adataidat.

Adj meg egy telefonszámot, melyen az ügyfeleid elérhetnek.

Ha van weboldalad, akkor oszd meg a linkjét itt.

Csak olyan weboldal linket ossz meg, ami a sajátod, és a cégprofilra nézve releváns.

Megadhatsz Facebook, vagy Instagram linket is, viszont lokális keresőoptimalizálás szempontjából elengedhetetlen lesz egy saját weboldal a későbbiekben, ha azt szeretnéd, hogy a profilod ne vesszen el a találatok közt.

Google Cégprofil kapcsolati adatok
Google Cégprofil kapcsolati adatok

8, A vállalkozásod profiljának igazolása

Ahhoz, hogy a vállalkozásod profilja publikus legyen mindenképp szükséged visszaigazolnod, hogy valós személy vagy.

Magyarországon jelenleg egyedül a postai igazolás elérhető. Add meg a levelezési címedet, és kb. 14 nap múlva érkezik a Google-tól egy boríték, benne a vállalkozásod igazolókódjával.

Google Cégprofil – Postai igazolólap igénylés

Ezt a kódot kell megadnod a vállalkozásprofilodban ahhoz, hogy a keresési eredmények közt megjelenhessen a profilod.

Az igazolást követően végre elérhető a Google Cégem profilod, és nekiláthatsz az optimalizálásnak.

Hogyan optimalizáld a Google Cégem profilodat?

Ahhoz, hogy a profilod megtalálható legyen, és a Google előre helyezze a találatok közt, folyamatosan optimalizálnod, és frissítened kell.

Persze nem csak a Google miatt szükséges ezt megtenned, hanem azért is, hogy a potenciális ügyfeleid megbízható, legitim vállalkozásnak tartsanak. Egy elhanyagolt, kevés információt tartalmazó profillal ennek az ellenkezőjét érheted el.

Tölts fel profilképet

Állítsd be profilképnek a logódat, vagy ha személyes branded van, akkor egy jó portré fotót.

Ezzel bizalmat ébreszthetsz az érdeklődőkben, hogy valós vállalkozás vagy.

Adj meg borítóképet, ami jellemzi a vállalkozásodat

Bár a borítóképnek (Embléma) leginkább mobilos nézetben van szerepe, érdemes beállítani egy fekvő tájolású képet, amely bemutatja a tevékenységedet. Ez lehet egy kép rólad munka közben, vagy akár egy befejezett projekt is, amire kifejezetten büszke vagy.

Válassz további kategóriákat

Amennyiben több terméked/szolgáltatásod is van, amik nem teljesen sorolhatók ugyanazon kategóriába, lehetőséged van további kategóriákat is felvenni.

Így további releváns kereséseknél is megjelenhet a profilod, ami több érdeklődőt, vásárlót jelenthet.

Töltsd ki az „A Vállalkozásról” szekciót

  • Használd ki mind a 750 karaktert, és fűzz kulcsinformációkat a szöveg első 250 karakterébe.
  • Használd fel újra a weboldalad „Rólunk” oldalán található információkat.
  • Használd a célközönséged által használt kulcsszavakat

Tölts fel képeket

  • Tölts fel legalább egy új képet minden héten.
  • Válassz profilfotót és borítóképet.
  • Próbálj meg saját képet feltölteni, ami valós körülmények között mutatja be a vállalkozásodat.
  • Kérd meg az elégedett ügyfeleidet, hogy töltsenek fel képet a szolgáltatásod eredményéről.

Szerezz visszajelzéseket

  • Kérd meg a régi, elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak visszajelzést a profilodra.
  • Tedd a lehető legegyszerűbbé a folyamatot, hogy az elégedett vásárlóid visszajelzést írhassanak.
  • Kérj! Érdekesen működik az ember… Rossz tapasztalatok során könnyen vetemedhetünk arra, hogy hagyjunk egy negatív visszajelzést a vállalkozás felületein. Sajnos, jó élmény esetén ez nem jön magától, és nem jut eszünkbe megosztani másokkal a pozitív tapasztalatokat. Ezért fontos, hogy az elégedett vásárlóidtól visszajelzést kérj.
  • Válaszolj a visszajelzésekre! Köszönd meg a pozitív visszajelzéseket, és próbáld megbékíteni az elégedetlen vásárlókat.

Posztolj az Google Cégprofilodra

Posztolj a Google Cégem fiókodra rendszeresen.

Ossz meg újdonságokat, akciókat, tájékoztasd az ügyfeleidet a nyitvatartást érintő változásokról.

Próbálj meg legalább heti 1 posztot közzétenni, de minimum havi 2-t.

Tölts fel termékeket és szolgáltatásokat

Bemutathatod a szolgáltatásaidat és a termékeidet, illetve megadhatod az áraidat is. Kimondottan hasznos abban az esteben, ha a vállalkozás nevéből nem derül ki egyértelműen, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz.

Optimalizáld a Google Cégprofilod és tartsd meg a helyezésed

  • Tartsd naprakészen a vállalkozásod adatait
  • Posztolj, és tölts fel képeket heti rendszerességgel
  • Kövesd figyelemmel és válaszolj az új ügyfél véleményekre
  • Készíts egy weboldalt, hogy a javíts keresési találatokban elért eredményeiden és támogasd vele a Google Cégprofilod rangsorolását.

Tetszett a cikk? Oszd meg Facebookon:

Facebook