Mi az a Google Cégprofil? (korábbi név: Google Cégem)
Ahogy a nevéből sejteni lehet, a Google Cégprofil a Google egyik ingyenes eszköze, melynek segítségével létrehozhatod és listázhatod a vállalkozásod profilját a Google keresések helyi találatai közt.
Miért fontos a Google Cégem használata?
A vállalkozásprofil használata kulcsfontosságú. Segít kapcsolatot teremteni a célközönségeddel azáltal, hogy hasznos információkat biztosít a potenciális vásárlóidnak a vállalkozásodról.
Miért érdemes a Google Cégem szolgáltatást igénybe venni?
1, A Google Cégprofil segít, hogy új ügyfeleket szerezhess
Az elmúlt néhány évben a helyi keresések mennyisége az 5-szörösére növekedett.
Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a közelükben keresnek vállalkozásokat, legyen szó éttermekről, boltokról vagy szórakoztató szolgáltatásokról.
Kereséshez a Google-t használják. Helyi keresések esetében (kulcsszó: szolgáltatás + város) a fizetett hirdetések után a Google szinte minden esetben helyi profilokat jelenít meg elsőként, ezért annyira fontos egy profil létrehozása és karbantartása.
2, A szolgáltatás használata ingyenes
Mivel a vállalkozásprofil regisztráció teljesen ingyenes, így annak használata elengedhetetlen minden vállalkozás számára.
Sok más eszközzel ellentétben a Google Cégem nem freemium üzleti modellben működik, így Neked is ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésedre, mint a versenytársaidnak.
A Google Cégem nulla pénzügyi befektetéssel minden vállalkozás számára elérhető, ráadásul már ma regisztrálhatsz és élvezheted az előnyeit.
3, A Google Cégprofil a lokális keresőoptimalizálás sarokköve
Minden bizonnyal te is szeretnéd biztosítani magad, hogy a weboldalad ne vesszen el a találatok hosszú listájában. Minél inkább látható vagy Google-ön, annál nagyobb az esélye, hogy felfigyelnek a vállalkozásodra a szolgáltatásod után kutató felhasználók.
Ahhoz, hogy maximalizálni tudd a helyezésedet a találatok között, – ami több kattintást, hívást és látogatást eredményezhet – folyamatosan optimalizálnod kell a Google Cégem profilodat.
A Google előnyben részesíti azokat a profilokat, amelyek naprakészek, és teljes képet osztanak meg a vállalkozásukról, beleértve a vállalkozás helyszínét, nyitva tartását, és a nyújtott szolgáltatásokat. Ahhoz, hogy a Google és a felhasználók szemében naprakész maradhass, frissítened kell a nyitva tartási információkat ünnepnapok esetében, és válaszolnod kell a felhasználói véleményekre.
Ezen kívül a Google Cégem lehetőséget biztosít arra, hogy képeket ossz meg a vállalkozásodról, illetve bejegyzéseket hozz létre az aktuális újdonságokról, hírekről.
Hogyan hozz létre Google Cégprofilt?
Google Cégprofilt ide kattintva tudsz létrehozni.
1, A kezdő oldalon kattints a Kezelés gombra:
2, Add meg az e-mail címedet, amin keresztül használni szeretnéd a Google Cégem fiókot.
Érdemes olyan e-mail címet megadni, amit gyakran használsz, így biztosan nem maradsz le egyetlen üzenetről, vagy új vásárlői visszajelzésről sem.
3, A Google küldeni fog egy megerősítő kódot, ahhoz, hogy megerősítsd a személyazonosságod.
Kövesd a leírtakat, és a telefonos segítségével hitelesítsd magad.
4, Add meg a vállalkozásod nevét.
A Google irányelvei szerint a vállalkozásod nevét ugyanúgy kell megadnod, ahogy az a weboldalon, vagy a fizikai üzletedben szerepel. Sokan használnak kulcsszavakat a vállalkozásuk nevében, ezért némi hátrány érhet a keresési megjelenésekben, ha te nem használsz kulcsszavakat.
Kulcsszavak használata a vállalkozásnévben szembe megy a Google szabályzatával, és akár a profilod felfüggesztésével is járhat.
Ennek tudatában dönts!
5, Vállalkozás kategória kiválasztása
A vállalkozásod kategóriájának megválasztása a legkritikusabb pont. Ettől függ, hogy megjelenik-e a cégprofilod a releváns keresésekre, vagy sem. Próbáld meg minél pontosabban kiválasztani, hogy fedje a céged tevékenységét.
Az elsődleges kategória a leginkább mérvadó.
Például, ha kutyakozmetika a fő szolgáltatásod, de mellette kutyasétáltatást is vállalsz, akkor a kategóriáknak valahogy így kell kinézniük:
- Elsődleges: Állatkozmetikus
- Másodlagos: Kutyasétáltató
Ha nem vagy biztos benne, hogy milyen kategóriát válassz, ezen az oldalon megtalálod a létező összes Google Cégem kategóriát.
6, Szolgáltatás helye
A vállalkozásod szolgáltatási helyének megadáskor két lehetőség közül választhatsz.
Ha rendelkezel olyan hellyel, ahol az ügyfelek személyesen is felkereshetnek (iroda, üzlet, stb.), akkor válaszd az Igen lehetőséget.
Ezt követően meg kell adnod a pontos címedet, ahol az ügyfeleid felkereshetnek, és a címednek megfelelően kerül listázásra a profilod a keresési eredmények közt. A releváns kulcsszavakra keresőknek a legjobb, és legközelebbi profilok fognak megjelenni elsőként.
Ha a vállalkozásodban nincs személyes ügyfélfogadás (online munkát végzel, helyszíni munkát végzel -pl.: duguláselhárítás), akkor válaszd a Nem lehetőséget.
Ebben az esetben egy területet kell megadnod, melyet a szolgáltatásoddal lefedsz.
Ha például Veszprém megyében vállalsz tetőfedést, akkor egyszerűen add meg a lefedett területeknél Veszprém megyét.
Így a profilod az összes Veszprém megyei keresésre megjelenhet.
7, Kapcsolatfelvételi adatok megadása
Itt tudod megadni a kapcsolatfelvételi adataidat.
Adj meg egy telefonszámot, melyen az ügyfeleid elérhetnek.
Ha van weboldalad, akkor oszd meg a linkjét itt.
Csak olyan weboldal linket ossz meg, ami a sajátod, és a cégprofilra nézve releváns.
Megadhatsz Facebook, vagy Instagram linket is, viszont lokális keresőoptimalizálás szempontjából elengedhetetlen lesz egy saját weboldal a későbbiekben, ha azt szeretnéd, hogy a profilod ne vesszen el a találatok közt.
8, A vállalkozásod profiljának igazolása
Ahhoz, hogy a vállalkozásod profilja publikus legyen mindenképp szükséged visszaigazolnod, hogy valós személy vagy.
Magyarországon jelenleg egyedül a postai igazolás elérhető. Add meg a levelezési címedet, és kb. 14 nap múlva érkezik a Google-tól egy boríték, benne a vállalkozásod igazolókódjával.
Ezt a kódot kell megadnod a vállalkozásprofilodban ahhoz, hogy a keresési eredmények közt megjelenhessen a profilod.
Az igazolást követően végre elérhető a Google Cégem profilod, és nekiláthatsz az optimalizálásnak.
Hogyan optimalizáld a Google Cégem profilodat?
Ahhoz, hogy a profilod megtalálható legyen, és a Google előre helyezze a találatok közt, folyamatosan optimalizálnod, és frissítened kell.
Persze nem csak a Google miatt szükséges ezt megtenned, hanem azért is, hogy a potenciális ügyfeleid megbízható, legitim vállalkozásnak tartsanak. Egy elhanyagolt, kevés információt tartalmazó profillal ennek az ellenkezőjét érheted el.
Tölts fel profilképet
Állítsd be profilképnek a logódat, vagy ha személyes branded van, akkor egy jó portré fotót.
Ezzel bizalmat ébreszthetsz az érdeklődőkben, hogy valós vállalkozás vagy.
Adj meg borítóképet, ami jellemzi a vállalkozásodat
Bár a borítóképnek (Embléma) leginkább mobilos nézetben van szerepe, érdemes beállítani egy fekvő tájolású képet, amely bemutatja a tevékenységedet. Ez lehet egy kép rólad munka közben, vagy akár egy befejezett projekt is, amire kifejezetten büszke vagy.
Válassz további kategóriákat
Amennyiben több terméked/szolgáltatásod is van, amik nem teljesen sorolhatók ugyanazon kategóriába, lehetőséged van további kategóriákat is felvenni.
Így további releváns kereséseknél is megjelenhet a profilod, ami több érdeklődőt, vásárlót jelenthet.
Töltsd ki az „A Vállalkozásról” szekciót
- Használd ki mind a 750 karaktert, és fűzz kulcsinformációkat a szöveg első 250 karakterébe.
- Használd fel újra a weboldalad „Rólunk” oldalán található információkat.
- Használd a célközönséged által használt kulcsszavakat
Tölts fel képeket
- Tölts fel legalább egy új képet minden héten.
- Válassz profilfotót és borítóképet.
- Próbálj meg saját képet feltölteni, ami valós körülmények között mutatja be a vállalkozásodat.
- Kérd meg az elégedett ügyfeleidet, hogy töltsenek fel képet a szolgáltatásod eredményéről.
Szerezz visszajelzéseket
- Kérd meg a régi, elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak visszajelzést a profilodra.
- Tedd a lehető legegyszerűbbé a folyamatot, hogy az elégedett vásárlóid visszajelzést írhassanak.
- Kérj! Érdekesen működik az ember… Rossz tapasztalatok során könnyen vetemedhetünk arra, hogy hagyjunk egy negatív visszajelzést a vállalkozás felületein. Sajnos, jó élmény esetén ez nem jön magától, és nem jut eszünkbe megosztani másokkal a pozitív tapasztalatokat. Ezért fontos, hogy az elégedett vásárlóidtól visszajelzést kérj.
- Válaszolj a visszajelzésekre! Köszönd meg a pozitív visszajelzéseket, és próbáld megbékíteni az elégedetlen vásárlókat.
Posztolj az Google Cégprofilodra
Posztolj a Google Cégem fiókodra rendszeresen.
Ossz meg újdonságokat, akciókat, tájékoztasd az ügyfeleidet a nyitvatartást érintő változásokról.
Próbálj meg legalább heti 1 posztot közzétenni, de minimum havi 2-t.
Tölts fel termékeket és szolgáltatásokat
Bemutathatod a szolgáltatásaidat és a termékeidet, illetve megadhatod az áraidat is. Kimondottan hasznos abban az esteben, ha a vállalkozás nevéből nem derül ki egyértelműen, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz.
Optimalizáld a Google Cégprofilod és tartsd meg a helyezésed
- Tartsd naprakészen a vállalkozásod adatait
- Posztolj, és tölts fel képeket heti rendszerességgel
- Kövesd figyelemmel és válaszolj az új ügyfél véleményekre
- Készíts egy weboldalt, hogy a javíts keresési találatokban elért eredményeiden és támogasd vele a Google Cégprofilod rangsorolását.