Lokális SEO 2/6 – Hogyan domináld a helyi piacot | Kulcsszókutatás lépésről lépésre

Mi az a SEO kulcsszókutatás?

Ahhoz, hogy az érdeklődők megtalalálják a szolgáltatásod, ismerned kell azokat a kifejezéseket, amelyekre  a böngészőben keresnek. Később ezekre a szavakra fogjuk optimalizálni az oldalad, melynek hatására remélhetőleg előkelő helyen fog szerepelni a találati listán.

A kulcsszókutatás lényegében nem más, mint hogy megvizsgáljuk, hogy az emberek milyen gyakran keresnek egyes kifejezésekre, illetve elemezzük, hogy a versenytársaid milyen szavakra optimalizálnak.

A lokális SEO kulcsszókutatás ennek egy specifikus változata, ugyanis a kulcsszónak egy adott földrajzi hellyel kell összhangban lennie ahhoz, hogy a Google relevánsnak tekintse.

A lokális SEO kulcsszavak általában a következő módon jelennek meg:

  • szolgáltatás + földrajzi hely (duguláselhárítás Veszprém)
  • foglalkozás + földrajzi hely (vízvezeték szerelő Veszprém)

Miért fontosak a lokális SEO kulcsszavak?

Az egyik oka az, hogy azok az emberek, akik helyi szolgáltatást keresnek, általában készen állnak a vásárlásra. 
A keresés pillanatában épp egy problémával állnak szemben, melyre megoldást keresnek. (senki nem keres vízvezeték szerelőt csak úgy)

A másik oka, hogy a felhasználók személyre szabott eredményeket kapjanak a kereséseikre, melynek egyik fontos tényezője a földrajzi helyük.

Így ha a duguláselhárítás kulcsszóra keresel bárhol a világon, a tartózkodási helyed közelében működő vállalkozások fognak megjelenni.

Ha Budapesten tartózkodsz, a debreceni vízvezeték szerelők listája valószínüleg nem sokat segítene rajtad.

Hogyan találd meg a lokális SEO kulcsszavaidat?

Egészítsd ki a már meglévő szavaidat jelzőkkel, és ezeket is írd le.

Gyakori jelzők:

  • Olcsó
  • Gyors
  • Legjobb
  • Ingyenes

A fenti példák használata megváltoztatja a kulcsszavak szándékát, és javíthatja az átkattintási arányt, mivel azok csábítóbbak lesznek.

Egészítsd ki őket helyszínekkel, városnevekkel

Add hozzá a földrajzi kulcsszavaidat az eddigi listádhoz.

Az emberek szeretnek közeli vállalkozást keresni, ezért a már meglévő szavaidat egészítsd ki a válllakozásod földrajzi helyével, az általad lefedett területek neveivel.

Tehát, ha a céged veszprémi telephelyű, de siófokon is vállalsz javítást, akkor körülbelül a következő kulcsszavaidnak kell lennie:

  • duguláselhárítás
  • duguláselhárítás veszprém
  • gyors duguláselhárítás
  • olcsó duguláselhárítás
  • gyors duguláselhárítás veszprém
  • olcsó duguláselhárítás veszprém
  • duguláselhárítás siófok
  • gyors duguláselhárítás siófok
  • olcsó duguláselhárítás siófok

1 kifejezésből 9 kulcsszó. Nem is rossz. 🙂

Hogyan válaszd ki azokat a lokális SEO kulcsszavakat, amiket használni fogsz?

A kulcsszókutatás során mindenképp olyan lokális SEO kulcsszavakra kell törekedned, amelyeknek magas a keresési mennyisége és relevánsak a vállalkozásod szempontjából.

Az előző pontokban összegyűjtött kifejezéseket (ez simán lehet több száz darab is) a Google kulcsszótervező eszközével ellenőrizheted.

A kulcsszótervező a jobb felső sarokban megjelenő Bejelentkezés gombra való kattintás után érhető el.

kulcsszókutatás - google_kulcsszótervező_bejelentkezés

Ezt követően az Új kulcsszavak keresése lehetőséget kell kiválasztanod.

kulcsszótervező_belépés_után (1)

Ezután 2 lehetőség közül választhatunk

  • Kezdés kulcsszavakkal
  • Kezdés webhellyel

A másodikat egyelőre hagyjuk figyelmen kívül, válasszuk ki a Kezdés kulcsszavakkal lehetőséget.

Ha a szolgáltatásod helyi piacot szolgál ki, a keresés helyét módosíthatod egy adott régióra.(képen aláhúzott)
Ez javasolt abban az esetben is, ha a kulcsszavad túl általános, mint például a duguláselhárítás. Így pontosabb adatokat kaphatsz arra vonatkozóan, hogy az adott régióban hányan keresnek erre a kulcsszóra.

kulcsszótervezó-_új_kulcsszavak_keresése (1)

Ezt követően adjuk meg a vizsgálni kívánt kifejezést, majd kattintsunk a Találatok lekérése gombra.

A találatokat érdemes Relevancia szerint rendezni. (piros)

A keresések/hó oszlopban láthatjuk, hogy egy-egy kulcsszóra havonta hány keresést indítanak a felhasználók. (zöld)

Ezt a 2 adatot összevetve, válasszuk ki a számunkra releváns és nagy mennyiségű kereséssel rendelkező kulcsszavakat, majd a Kulcsszavak hozzáadása gombra kattintva elmenthetjük őket egy tervbe. (rózsaszín)

Ezzel a módszerrel könnyedén találhatsz olyan kulcsszavakat, amik lehet, hogy eszedbe sem jutottak, a célpiacod viszont rendszeresen használja őket a keresések során.

Hogyan kémkedj a versenytársaid után?

Minden bizonnyal téged is érdekel, hogy a konkurenciád milyen kulcsszavakra optimalizál. Keresd meg Google-ben az előrébb rangsorolt találatokat és ezzel a kulcsszókutatási módszerrel megtudhatod, hogy ők milyen kulcsszavakat használnak a rangsoroláshoz.

A nyitóoldalon szintén az Új kulcsszavak keresése lehetőséget kell kiválasztani.

kulcsszótervező_belépés_után (1)

Ezután válaszd ki a Kezdés webhellyel lehetőséget.

Add meg a versenytársad weboldalának URL-jét és kattints a Találatok lekérése gombra.

Láthatod, hogy ezzel a módszerrel is rengeteg új lokális SEO kulcsszóötletet sikerült gyűjtenünk. Az előbbihez hasonlóan ismét kiválaszthatod a legrelevánsabb kulcsszavakat és hozzáaadhatod a tervedhez őket. 

Könnyen megeshet, hogy a versenytársad is folyamatosan optimalizálja a tartalmát, így érdemes a kulcsszókutatást 1-2 havonta megismételni.

Fontos, hogy a kulcsszavaidat gondosan kell megválogatnod. Nem optimalizálhatsz csak a legnépszerűbb szavakra, mert valószínűleg azoknál magas a verseny és nem lesznek eredmények. A legnépszerűbb szavak mellett rendkívül fontosak a specifikus kulcsszavak.

Például: a “cipő” szóra szinte lehetetlen a találatok élére kerülni, viszont a “világoskék nyári cipő” kifejezésre már annál könnyebb.

A fenti kulcsszókutatási technikák alkalmazásával hamar kiderítheted mire keresnek a potenciális ügyfeleid és mire optimalizálnak a versenytársaid. 

Jó kulcsszóvadászatot és találkozunk a következő tananyagban. 🙂

Tetszett a cikk? Oszd meg Facebookon:

Megosztás itt: facebook
Facebook

Hasznos volt számodra? Iratkozz fel, hogy elsőként értesülj az új cikkekről, hasznos infókról:

Hasznos volt számodra? Iratkozz fel, hogy elsőként értesülj az új cikkekről, trükkökről, hasznos infókról:

Vélemény, hozzászólás?

growthbox-veszprém-logo-dark

Veszprém • Hungary

2021 © Minden jog fenntartva | A weboldalon szereplő minden szöveges és képi információ a Growthbox tulajdona.