Lokális SEO 2/6 – Hogyan domináld a helyi piacot | Kulcsszókutatás lépésről lépésre

growthbox logo

Mi az a SEO kulcsszókutatás?

Ahhoz, hogy az érdeklődők megtalalálják a szolgáltatásod, ismerned kell azokat a kifejezéseket, amelyekre a böngészőben keresnek. Később ezekre a szavakra fogjuk optimalizálni az oldalad, melynek hatására remélhetőleg előkelő helyen fog szerepelni a találati listán.

A kulcsszókutatás lényegében nem más, mint hogy megvizsgáljuk, hogy az emberek milyen gyakran keresnek egyes kifejezésekre, illetve elemezzük, hogy a versenytársaid milyen szavakra optimalizálnak.

A lokális kulcsszókutatás ennek egy specifikus változata, ugyanis a keresőszavaknak egy adott földrajzi hellyel kell összhangban lennie ahhoz, hogy a Google relevánsnak tekintse.

A lokális SEO kulcsszavak általában a következő módon jelennek meg:

  • szolgáltatás + földrajzi hely (duguláselhárítás Veszprém)
  • foglalkozás + földrajzi hely (vízvezeték szerelő Veszprém)

Miért fontosak a lokális SEO kifejezések?

Az egyik oka az, hogy azok az emberek, akik helyi szolgáltatást keresnek, általában készen állnak a vásárlásra. 
A keresés pillanatában épp egy problémával állnak szemben, melyre megoldást keresnek. (senki nem keres vízvezeték szerelőt csak úgy)

A másik oka, hogy a felhasználók személyre szabott eredményeket kapjanak a kereséseikre, melynek egyik fontos tényezője a földrajzi helyük.

Így ha a duguláselhárítás szóra keresel bárhol a világon, a tartózkodási helyed közelében működő vállalkozások fognak megjelenni.

Ha Budapesten tartózkodsz, a debreceni vízvezeték szerelők listája valószínüleg nem sokat segítene rajtad.

Hogyan találd meg a lokális SEO keresőszavaidat?

Egészítsd ki a már meglévő szavaidat jelzőkkel, és ezeket is írd le.

Gyakori jelzők:

  • Olcsó
  • Gyors
  • Legjobb
  • Ingyenes

A fenti példák használata megváltoztatja a kifejezések szándékát, és javíthatja az átkattintási arányt, mivel azok csábítóbbak lesznek.

Egészítsd ki őket helyszínekkel, városnevekkel

Add hozzá a földrajzi szavaidat az eddigi listádhoz.

Az emberek szeretnek közeli vállalkozást keresni, ezért a már meglévő szavaidat egészítsd ki a válllakozásod földrajzi helyével, az általad lefedett területek neveivel.

Tehát, ha a céged veszprémi telephelyű, de siófokon is vállalsz javítást, akkor körülbelül a következő kifejezéseidnek kell lennie:

  • duguláselhárítás
  • duguláselhárítás veszprém
  • gyors duguláselhárítás
  • olcsó duguláselhárítás
  • gyors duguláselhárítás veszprém
  • olcsó duguláselhárítás veszprém
  • duguláselhárítás siófok
  • gyors duguláselhárítás siófok
  • olcsó duguláselhárítás siófok

1 kifejezésből 9 kulcsszó. Nem is rossz. 🙂

Hogyan válaszd ki azokat a lokális SEO kifejezéseket, amiket használni fogsz?

A kutatás során mindenképp olyan lokális SEO szavakra kell törekedned, amelyeknek magas a keresési mennyisége és relevánsak a vállalkozásod szempontjából.

Az előző pontokban összegyűjtött kifejezéseket (ez simán lehet több száz darab is) a Google kulcsszótervező eszközével ellenőrizheted.

A kulcsszótervező a jobb felső sarokban megjelenő Bejelentkezés gombra való kattintás után érhető el.

kulcsszókutatás - google_kulcsszótervező_bejelentkezés

Ezt követően az Új kulcsszavak keresése lehetőséget kell kiválasztanod.

kulcsszótervező_belépés_után (1)

Ezután 2 lehetőség közül választhatunk

  • Kezdés kulcsszavakkal
  • Kezdés webhellyel

A másodikat egyelőre hagyjuk figyelmen kívül, válasszuk ki a Kezdés kulcsszavakkal lehetőséget.

Ha a szolgáltatásod helyi piacot szolgál ki, a keresés helyét módosíthatod egy adott régióra.(képen aláhúzott)
Ez javasolt abban az esetben is, ha a szó túl általános, mint például a duguláselhárítás. Így pontosabb adatokat kaphatsz arra vonatkozóan, hogy az adott régióban hányan keresnek erre a kifejezésre.

kulcsszótervezó-_új_kulcsszavak_keresése (1)

Ezt követően adjuk meg a vizsgálni kívánt kifejezést, majd kattintsunk a Találatok lekérése gombra.

A találatokat érdemes Relevancia szerint rendezni. (piros)

A keresések/hó oszlopban láthatjuk, hogy egy-egy kifejezésre havonta hány keresést indítanak a felhasználók. (zöld)

Ezt a 2 adatot összevetve, válasszuk ki a számunkra releváns és nagy mennyiségű kereséssel rendelkező szavakat, majd a Kulcsszavak hozzáadása gombra kattintva elmenthetjük őket egy tervbe. (rózsaszín)

Ezzel a módszerrel könnyedén találhatsz olyan kifejezéseket, amik lehet, hogy eszedbe sem jutottak, a célpiacod viszont rendszeresen használja őket a keresések során.

Hogyan kémkedj a versenytársaid után?

Minden bizonnyal téged is érdekel, hogy a konkurenciád milyen kifejezésekre optimalizál. Keresd meg Google-ben az előrébb rangsorolt találatokat és ezzel a módszerrel megtudhatod, hogy ők milyen kifejezéseket használnak a rangsoroláshoz.

A nyitóoldalon szintén az Új kulcsszavak keresése lehetőséget kell kiválasztani.

kulcsszótervező_belépés_után (1)

Ezután válaszd ki a Kezdés webhellyel lehetőséget.

Add meg a versenytársad weboldalának URL-jét és kattints a Találatok lekérése gombra.

Láthatod, hogy ezzel a módszerrel is rengeteg új lokális keresőszó ötletet sikerült gyűjtenünk. Az előbbihez hasonlóan ismét kiválaszthatod a legrelevánsabb szavakat és hozzáaadhatod a tervedhez őket. 

Könnyen megeshet, hogy a versenytársad is folyamatosan optimalizálja a tartalmát, így érdemes a kutatást 1-2 havonta megismételni.

Fontos, hogy a keresőszavakat gondosan kell megválogatnod. Nem optimalizálhatsz csak a legnépszerűbb szavakra, mert valószínűleg azoknál magas a verseny és nem lesznek eredmények. A legnépszerűbb szavak mellett rendkívül fontosak a specifikus kifejezések.

Például: a „cipő” szóra szinte lehetetlen a találatok élére kerülni, viszont a „világoskék nyári cipő” kifejezésre már annál könnyebb.

A fenti technikák alkalmazásával hamar kiderítheted mire keresnek a potenciális ügyfeleid és mire optimalizálnak a versenytársaid. 

Tetszett a cikk? Oszd meg Facebookon:

Facebook