Mi az a SEO kulcsszókutatás?
Ahhoz, hogy az érdeklődők megtalalálják a szolgáltatásod, ismerned kell azokat a kifejezéseket, amelyekre a böngészőben keresnek. Később ezekre a szavakra fogjuk optimalizálni az oldalad, melynek hatására remélhetőleg előkelő helyen fog szerepelni a találati listán.
A kulcsszókutatás lényegében nem más, mint hogy megvizsgáljuk, hogy az emberek milyen gyakran keresnek egyes kifejezésekre, illetve elemezzük, hogy a versenytársaid milyen szavakra optimalizálnak.
A lokális kulcsszókutatás ennek egy specifikus változata, ugyanis a keresőszavaknak egy adott földrajzi hellyel kell összhangban lennie ahhoz, hogy a Google relevánsnak tekintse.
A lokális SEO kulcsszavak általában a következő módon jelennek meg:
- szolgáltatás + földrajzi hely (duguláselhárítás Veszprém)
- foglalkozás + földrajzi hely (vízvezeték szerelő Veszprém)
Miért fontosak a lokális SEO kifejezések?
Az egyik oka az, hogy azok az emberek, akik helyi szolgáltatást keresnek, általában készen állnak a vásárlásra.
A keresés pillanatában épp egy problémával állnak szemben, melyre megoldást keresnek. (senki nem keres vízvezeték szerelőt csak úgy)
A másik oka, hogy a felhasználók személyre szabott eredményeket kapjanak a kereséseikre, melynek egyik fontos tényezője a földrajzi helyük.
Így ha a duguláselhárítás szóra keresel bárhol a világon, a tartózkodási helyed közelében működő vállalkozások fognak megjelenni.
Ha Budapesten tartózkodsz, a debreceni vízvezeték szerelők listája valószínüleg nem sokat segítene rajtad.
Hogyan találd meg a lokális SEO keresőszavaidat?
Egészítsd ki a már meglévő szavaidat jelzőkkel, és ezeket is írd le.
Gyakori jelzők:
- Olcsó
- Gyors
- Legjobb
- Ingyenes
A fenti példák használata megváltoztatja a kifejezések szándékát, és javíthatja az átkattintási arányt, mivel azok csábítóbbak lesznek.
Egészítsd ki őket helyszínekkel, városnevekkel
Add hozzá a földrajzi szavaidat az eddigi listádhoz.
Az emberek szeretnek közeli vállalkozást keresni, ezért a már meglévő szavaidat egészítsd ki a válllakozásod földrajzi helyével, az általad lefedett területek neveivel.
Tehát, ha a céged veszprémi telephelyű, de siófokon is vállalsz javítást, akkor körülbelül a következő kifejezéseidnek kell lennie:
- duguláselhárítás
- duguláselhárítás veszprém
- gyors duguláselhárítás
- olcsó duguláselhárítás
- gyors duguláselhárítás veszprém
- olcsó duguláselhárítás veszprém
- duguláselhárítás siófok
- gyors duguláselhárítás siófok
- olcsó duguláselhárítás siófok
1 kifejezésből 9 kulcsszó. Nem is rossz. 🙂
Hogyan válaszd ki azokat a lokális SEO kifejezéseket, amiket használni fogsz?
A kutatás során mindenképp olyan lokális SEO szavakra kell törekedned, amelyeknek magas a keresési mennyisége és relevánsak a vállalkozásod szempontjából.
Az előző pontokban összegyűjtött kifejezéseket (ez simán lehet több száz darab is) a Google kulcsszótervező eszközével ellenőrizheted.
A kulcsszótervező a jobb felső sarokban megjelenő Bejelentkezés gombra való kattintás után érhető el.

Ezt követően az Új kulcsszavak keresése lehetőséget kell kiválasztanod.

Ezután 2 lehetőség közül választhatunk
- Kezdés kulcsszavakkal
- Kezdés webhellyel
A másodikat egyelőre hagyjuk figyelmen kívül, válasszuk ki a Kezdés kulcsszavakkal lehetőséget.
Ha a szolgáltatásod helyi piacot szolgál ki, a keresés helyét módosíthatod egy adott régióra.(képen aláhúzott)
Ez javasolt abban az esetben is, ha a szó túl általános, mint például a duguláselhárítás. Így pontosabb adatokat kaphatsz arra vonatkozóan, hogy az adott régióban hányan keresnek erre a kifejezésre.

Ezt követően adjuk meg a vizsgálni kívánt kifejezést, majd kattintsunk a Találatok lekérése gombra.

A találatokat érdemes Relevancia szerint rendezni. (piros)
A keresések/hó oszlopban láthatjuk, hogy egy-egy kifejezésre havonta hány keresést indítanak a felhasználók. (zöld)
Ezt a 2 adatot összevetve, válasszuk ki a számunkra releváns és nagy mennyiségű kereséssel rendelkező szavakat, majd a Kulcsszavak hozzáadása gombra kattintva elmenthetjük őket egy tervbe. (rózsaszín)

Ezzel a módszerrel könnyedén találhatsz olyan kifejezéseket, amik lehet, hogy eszedbe sem jutottak, a célpiacod viszont rendszeresen használja őket a keresések során.
Hogyan kémkedj a versenytársaid után?
Minden bizonnyal téged is érdekel, hogy a konkurenciád milyen kifejezésekre optimalizál. Keresd meg Google-ben az előrébb rangsorolt találatokat és ezzel a módszerrel megtudhatod, hogy ők milyen kifejezéseket használnak a rangsoroláshoz.
A nyitóoldalon szintén az Új kulcsszavak keresése lehetőséget kell kiválasztani.

Ezután válaszd ki a Kezdés webhellyel lehetőséget.

Add meg a versenytársad weboldalának URL-jét és kattints a Találatok lekérése gombra.
Láthatod, hogy ezzel a módszerrel is rengeteg új lokális keresőszó ötletet sikerült gyűjtenünk. Az előbbihez hasonlóan ismét kiválaszthatod a legrelevánsabb szavakat és hozzáaadhatod a tervedhez őket.

Könnyen megeshet, hogy a versenytársad is folyamatosan optimalizálja a tartalmát, így érdemes a kutatást 1-2 havonta megismételni.
Fontos, hogy a keresőszavakat gondosan kell megválogatnod. Nem optimalizálhatsz csak a legnépszerűbb szavakra, mert valószínűleg azoknál magas a verseny és nem lesznek eredmények. A legnépszerűbb szavak mellett rendkívül fontosak a specifikus kifejezések.
Például: a „cipő” szóra szinte lehetetlen a találatok élére kerülni, viszont a „világoskék nyári cipő” kifejezésre már annál könnyebb.
A fenti technikák alkalmazásával hamar kiderítheted mire keresnek a potenciális ügyfeleid és mire optimalizálnak a versenytársaid.