Lokális SEO 1/6 – Hogyan domináld a helyi piacot | Mi az a lokális SEO és miért van szükséged rá?

growthbox logo

Mi az a lokális SEO?

A lokális SEO, vagy helyi keresőoptimalizálás a keresőoptimalizálás egyik ága, ami kimondottan a helyi keresési eredményekre összpontosít.

Helyi keresésről az alábbi minták alapján történő kereséskor beszélünk:

  • Szolgáltatás + földrajzi hely (pl.: Gyökérkezelés veszprém)
  • Foglalkozás + földrajzi hely (pl.: Fogorvos veszprém)

Megfelelő lokális SEO stratégiával a helyi cégek javíthatják az online láthatóságukat a helyi keresések eredményiben.

Miért van szükséged helyi keresőoptimalizálásra?

Egy gondosan megtervezett lokális keresőoptimalizálási stratégia segíthet dominálni a helyi piacot.

A helyi keresőoptimalizálás rendkívül fontos akkor, ha a terméked / szolgáltatásod egy adott régiót szolgál ki. Segít forgalmat terelni a fizikai üzletedbe azáltal, hogy láthatóvá teszi a vállalkozásod adatait a helyi keresők számára.

A Google felmérése alapján:

  • A mobilról helyalapú keresést végző emberek 50 százaléka 1 napon belül meglátogatta a fizikai üzletet. 
  • 5-ből 4 felhasználó online keresést használ a helyi információk megtalálásához.
  • A helyalapú mobilos keresések 18 százaléka vásárláshoz vezetett 1 napon belül.

Mivel a helyi keresésekből származó érdeklődők kimondottan az általad kínált termékre vagy szolgáltatásra keresnek, nyugodtan kijelenthetjük, hogy ezek az érdeklődők nagyobb eséllyel válnak vásárlóvá.

Emiatt rendkívül fontos azokra a rangsorolási tényezőkre fókuszálni, amelyek lehetővé teszik a helyi keresők számára, hogy megtalálják a vállalkozásod a keresési eredmények közt.

A lokális keresőoptimalizálás lehetőséget nyújt a helyi találatok közt való megjelenésre.

Milyen helyi találatokról beszélsz? – kérdezed.

Nos, ezekről itt:

Lokális seo - térkép alatti tételek

Egy tanulmány szerint, a helyi keresést végző felhasználók 44 százaléka kattintott az első 3 tétel valamelyikére, és csupán a 8 százalékuk kattintott az „Összes” gombra.
Ez alapján, a helyi keresők nagyrésze megtalálja azt, amire szüksége van, az első 3 találat közt.

A keresési eredmények élén megjelenő weboldalak mindig több forgalomban részesülnek.

Mivel az emberek azonnali válaszokat akarnak a kérdéseikre, ezért a legelső találatokra kattintanak.

Amikor egy felhasználó a ,,vízvezetékszerelő veszprémben” (vagy bármi más iparág) kulcsszóra keres, nyílván azt szeretnéd, hogy a te oldalad jelenlen meg az első helyen.

A jó hír, hogy ezzel a minikurzussal mindezt elérheted.

A lokális SEO minikurzus felépítése – mit tanulhatsz a helyi keresőoptimalizálásról?

1, Kulcsszókutatás

Ebben a részben lépésről lépésre megmutatjuk, hogyan találhatod meg azokat a helyalapú kulcsszavakat, amelyekre a potenciális vásárlóid a Google-ben keresnek, és hogyan válaszd ki közülök azokat a kulcsszavakat, amiket használni fogsz.

2, Google Cégem beállítása

Megmutatjuk, hogyan hozd létre a Google Cégem profilodat, és hogy állítsd be, hogy a lehető legjobb eredményket érd el.

Egy Google cégem profil akár weboldal nélkül is képes érdeklődőket szerezni, így annak használata minden helyi piacot kiszolgáló vállalkozás számára kötelező.

3, On-page SEO

Végigmegyünk azokon a rangsorolási tényezőkön, amelyeket a Google figyelembe vesz a keresési eredmények sorrendjének felállításakor.

Ez a rész akkor lesz hasznos, ha már van weboldalad, de nem igazán található meg Google-ben. 

4, Off-page SEO

Míg az On-site SEO a weboldalad minőségének javítására összpontosít, addig az Off-site SEO más webhelyek kihasználására fókuszál annak érdekében, hogy javítsa a weboldalad rangsorolási eredményét.

5, Tartalomírás

Elsősorban a látogatóidnak írod a szöveget, és csak utána a Google-nek.

Sokan ezt figyelmen kívül hagyják és a végeredmény egy kulcsszavakkal teletűzdelt, ember számára olvashatatlan betűhalmaz lesz.

Ahhoz, hogy ne ess ebbe a hibába, átvesszük, hogy a tartalom írásakor mire kell figyelned.

Tetszett a cikk? Oszd meg Facebookon:

Facebook