„Szükségem van weboldalra a vállakozásomhoz?” – Nos, a válasz egyszerű: IGEN. Szükséged van, méghozzá egy jóra. Egy profin elkészített, ügyfélszerző honlapra.
És hogy miért?
Azért, mert a vásárlói szokások megváltoztak. A mai felhasználók a kávézótól kezdve a fogászaton át a vízvezetékszerelőig minden szolgáltatást online keresnek.
Ez még nem győzött meg?
Összegyűjtöttük a 7 legnagyobb előnyt amit egy kisvállalkozás számára még egy egyszerű honlap is képes biztosítani.
1, A weboldal biztosítja a hitelességed

„Mi a honlapod címe?” – ez lesz az első kérdés amit hallani fogsz, mikor valakinek mesélsz a vállalkozásodról. Napjainkban – a megváltozott keresési szokások miatt – még a mikrovállalkozásoknak is szükségük van weblapra.
Az emberek már az online megjelenése alapján megítélik a céged.
Egyre inkább tech-központúak lettünk, és egy szolgáltatás/termék megvásárlása előtt az interneten tájékozódunk. A KKV-k számára többé nem életképes megoldás figyelmen kívül hagyni az online jelenlét fontosságát. Továbbá a weboldal minősége sem elhanyagolható tényező, ugyanis a látogatók 57%-a nem ajánlana az ismerőseinek egy rossz, kellemetlen élményt nyújtó online jelenléttel rendelkező vállalkozást.
Egy profi, könnyen kezelhető weboldallal könnyen közvetítheted a vásárlóid felé, hogy egy tisztességes vállalkozás vagy. Olyan, akivel üzletet szeretnének kötni.
2, Bemutathatod a szolgáltatásod/ terméked a legjobb szemszögből
A tevékenységed prezentálása döntő szerepet játszik, ha azt szeretnéd, hogy az emberek fizessenek érte. Ez még fontosabb akkor, ha induló vállalkozás vagy, akinek minden ügyfél számít.
Ebben az esetben az is rendkívül fontos, hogy a terméked a lehető legjobb módon tudd bemutatni. Egy saját oldal kreatív szabadságot ad arra, hogy úgy mutasd be a szolgáltatásod, ahogy csak szeretnéd. Beilleszthetsz gyönyörű képeket, rövid oktatóvideókat, letölthető PDF-eket. Bármit is szeretnél, a határ a csillagos ég.
De hogyan is segít mindez? A látogatók megkapnak minden információt amit keresnek, így nem mennek máshoz vásárolni.
3, A vásárlóid elvárják, hogy legyen weblapod
Ez az érv akkor is elegendő lenne, ha ez lenne az egyetlen a listán. Gondold csak át… Megbíznál egy olyan vállalkozásban, aminek nincs webhelye?
Az igazság az, hogy az emberek okosabbak, körültekintőbbek lettek az elmúlt évtizedben. A felhasználók 30%-a figyelmen kívül hagy minden olyan vállalkozást, amely nem rendelkezik weboldallal, és 10-szer is átgondolja, mielőtt meghoz egy üzleti döntést.
Ha alaposan átgondolod, rájöhetsz, hogy igazuk van. Több ezer vállalkozás van odakint, többé nem lehet megbízni mindenkiben, majd később megbánni.
Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megbízzanak benned, transzparens, informatív és hiteles online jelenlétet kell építened. Csak így fognak komolyan venni.
4, Egy jó honlap professzionalizmust sugall
A vásárlók 84%-a úgy gondolja, hogy egy weboldal a vállalkozásod hitelesebbé és megbízhatóbbá teszi azoknál a vállalkozásoknál, amelyeknek csak közösségi média fiókjuk van. Továbbá, az oldalad egy tökéletes hely arra, hogy megmutasd a szakmai képesítéseket, az elnyert díjakat, vagy épp az ügyfeleid visszajelzéseit.
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egy saját webhely lehetővé teszi a márkázott e-mail címeket (pl.: vezetéknév@oldalad.hu), ami megint csak egy bizonyos mértékű professzionalizmust ad a levelezéseidhez, különösen akkor, ha eddig személyes e-mail címről végezted az üzleti tevékenységed.
5, A weboldallal rendelkező vállalkozások könnyen elérhetők
Ez az egyik fő oka, hogy egy vállalkozásnak szüksége van weboldalra. Amikor egy termék, vagy szolgáltatás megvásárlása mellett döntenek, az emberek előnyben részesítik a könnyedén, bármikor elérhető vállalkozásokat.
Ez azt jelenti, hogy soha többé nem kell kitenned a „ZÁRVA” táblát.
Senki nem akar éjjel 3-kor dolgozni, de vannak, akik ekkor szeretnének vásárolni. Egy üzleti weboldallal vagy webáruházzal folyamatosan árusíthatod a terméked / szolgáltatásod, nem csak 8-tól 16-ig.
Egy online bolt drámai lendületet jelenthet az eladások számára, különösen akkor, ha a terméked használata nincs földrajzilag korlátozva. További marketing eszközökkel kombinálva új ügyfeleket szerezhetsz, építheted a vásárlói kapcsolatokat, és növelheted a márkaismertséget.
6, Előnyöket élvezhetsz a Google keresésekből

Ha a vállalkozásodnak van saját webhelye, akkor bekerülhetsz a Google találati listájába, ezzel megkönnyítve a látogatóknak, hogy rád találjanak.
Most biztosan arra gondolsz, hogy ez hogy segít neked. Így:
A régi szép időkben, az emberek vásárlás előtt egy részletes háttérellenőrzést végeztek, és leinformáltak minden korábban vásárló ismerősüket. Végül, – mikor már 100%-ban biztosak voltak, vásároltak.
De az idők változtak. A felhasználók okosabbak lettek. Már nem vesztegetik az idejüket háttérellenőrzésekre, hanem inkább Google-ön keresnek. Tulajdonképpen ez az első dolog, amit megtesznek miután meghallják a márkád nevét.
Napjainkban, ha van egy honlapod, és elvégzed a megfelelő keresőoptimalizálást, akkor a találati lista élére kerülhetsz, ezáltal népszerűbbé válhatsz a felhasználók körében, és többen lesznek hajlandóak vásárolni tőled.
7, A versenytársaidnak valószínűleg már van weblapja
Kissé elcsépelten hangzik, de gondold át. Nem vagy egyedül a piacon.
Hacsak nem találtad fel újra a kereket, akkor nagy valószínűséggel több ezer másik vállalkozás is ugyanazt a szolgáltatást/terméket árulja mint te, és a legtöbbjüknek bizony van saját oldala. Ez azt jelenti, hogy ha figyelembe vesszük az előző pontokat, akkor ők már előnyben vannak hozzád képest.
– Hitelesebbnek és hozzáértőbbnek tűnnek
– A lehető legjobb módon mutatják be a szolgáltatásukat
– Előnyöket élveznek a Google keresésekben
– Soha nem teszik ki a „ZÁRVA” táblát.
Hogyan tudod mégis legyőzni őket?
Nos, először is lépj kapcsolatba egy egyedi weboldal készítéssel foglalkozó céggel és készíttess egy saját webhelyet. Egy olyan webhelyet, ami teljesen eltér a versenytársaid weboldalától, hogy a felhasználók 1000 másik közül is meg tudják különböztetni a márkádat, és te is részesülhess a honlapodból származó előnyökből.